Dell

Sociala medier för medieledare

Som medieledare måste du ta en rad beslut som rör eller påverkas av den senaste utvecklingen inom sociala medier. Det här är kursen för dig som vill få ett helhetsgrepp på hur ni i hela ert mediehus kan använda er av de sociala medierna. Alltså inte bara på redaktionen.

Vi kommer också att gå igenom hur du i din ledarroll kan använda sociala plattformar för inre och yttre kommunikation, omvärldsbevakning, nätverkande och profilskapande.

Du får kunskaper i omvärldsbevakning, gräv, relationsskapande och samarbete med målgruppen. Dessutom samordnar vi alla dina sociala medieplattformar på ett överskådligt sätt och du får många exempel på hur man kan använda exempelvis Twitter, Hootsuite, Facebook, Bambuser, RSS och olika sökmotorer journalistiskt. Vi diskuterar även transparens och journalistroll.

Kursen innehåller också viktiga delar ur Journalistens intensivkurs i sociala medier och /eller Sociala medier för annonsavdelningen beroende på deltagarnas profil.