Utbildning-12

Sociala medier för annonsavdelningen

En lite provokativ och tankeväckande utbildning som ställer invanda tankemönster om annonsmarknaden och sociala medier på ända.

Vi slutar med en idéworkshop kring hur vi kan använda de nya kunskaperna för att stärka mediehusets finansiering.

Ur innehållet:

Hur ser den sociala webben ut idag och vart är den på väg?

Kan sociala medier öka våra kunders effekt?

Varför ska vi bygga relationer i sociala medier?

Marknadsmöjligheter i sociala medier och på webben i övrigt.

Mobilen regerar  – vad betyder det för annonserna?

Att skapa interaktivitet och odla relationer i sociala medier– varför det och hur gör man?

Samordning av din social medienärvaro på ett ställe.

Privat eller professionell – var går gränsen i de sociala medierna?

Nyhetsprocessen genom våra olika medier.

Augmented realityappar – något för annonsavdelningen?

 

 

 

 

 

 

 

 

Ur innehållet:

 

Medievanor idag.

Hur gör konsumenten sina val idag?

Vikten av att ständigt bygga relationer med målgruppen.

Marknadsmöjligheter på webben. Google adwords, ratingsajter, relationsmarknadsföring mm.

Mobilen regerar bland de unga – vad betyder det för annonserna?

Hur öka annonsförsälningen på webben.

Om de inte vill köpa annonser – vad kan vi sälja då?

Workshop