fyrvarkerier 3

Foto: Taking fotos of fireworks av Yoshikazu TAKADA / CC BY

Intensivkurs i sociala medier – nybörjare och avancerad

1-4 dagar

Audiendo har utbildat hundratals kommunikatörer, journalister, ledningsgrupper, styrelser och andra som använder sociala medier professionellt. Alla internutbildningar är skräddarsydda för att passa både verksamhetens behov och deltagarnas kunskapsnivå. Vi håller alla typer av utbildningar, från nybörjarkurser till fördjupningsutbildningar och master classes.

Vi ger också kontinuerligt öppna tredagarsutbildningar, se längst ned på denna sida.

Kurserna innehåller förstås en hel del kunskap men också många praktiska övningar och diskussioner. Deltagarna får bland annat följa med på en omfattande rundtur bland de sociala platserna på nätet där vi hittat intressanta exempel på hur dessa används på ett framgångsrikt sätt av andra.

Exempel på innehåll:
  • Var finns våra målgrupper?
  • Facebook, Snapchat, Twitter, Instagram, Linkedin och andra plattformar – vilka ska man välja och hur används de professionellt?
  • Hur gör man uppdateringar som många vill kommentera och dela?
  • Skapa relationer – varför och hur?
  • Video i det sociala flödet – vilka möjligheter finns och hur gör man?
  • Involvera och samarbeta med era användare.
  • Opinionsbildning i sociala medier.
  • Medlemsarbete i sociala medier.
  • Samordna publicering och sökningar i alla sociala medier på ett ställe.
  • Sociala medier i organisationens tjänst – vilka funktioner kan de fylla?
  • Vad krävs för att få igång en framgångsrik dialog?
  • Använda sociala medier strategiskt – vad innebär det och hur gör man?
  • Hur organisera sociala mediernärvaron internt.
  • Hitta en ton som fungerar i användarnas flöden såväl som för ditt varumärke.
  • Annonsera på Facebook – vilka möjligheter finns och hur gör man?
  • Vad betyder Facebookstatistiken?
  • Privat eller professionell – var går gränsen i de sociala medierna?

Information och anmälan