Taking-a-photo-of-a-Christmas-tree-e1458559695707

Foto: Taking a photo of a Christmas tree av Takashi Hososhima / CC BY

Content marketing i praktiken

7 dagar

Med sociala medier kan företag och organisationer skapa inflytande och dialog med omvärlden på helt andra sätt än tidigare. Möjligheterna är fantastiska men det ställer också krav på ny kompetens.

Här ges verktyg för att tänka strategiskt om innehåll – vad ska ni skriva om för att vara relevanta för de målgrupper ni vänder er till? Lika viktigt är det att förstå vad som fungerar i olika sociala medier, hur man mäter effekt och hur ni behåller företagets tonalitet i de olika kanalerna.

Ur kursinnehållet:

  • Tänka strategiskt om webbkommunikation.
  • Sociala medier
  • Hur hittar vi saker att skriva om?
  • Samma idé i olika förpackningar.
  • Vässa ditt skrivande och konsten att skriva som en journalist.
  • Bilder som förstärker kommunikationen.
  • Tekniker och strategier för fotografering.
  • Filmandets grunder.
  • Utvärdering av filmer.
  • Publicering på olika plattformar.
  • Behålla tonalitet över plattformsgränserna.
  • Juridik för publicering av text, bild och film.

 

Information och anmälan